Site icon GLOBALNEWS.SK

Vyše 12-tisíc deviatakov sa zapojilo do reprezentatívneho monitoringu vedomostí a postojov

kniznica student

Ilustračné foto, zdroj: Unsplash/bantersnaps

BRATISLAVA – Cieľom bolo získať spätnú väzbu od žiakov, na základe ktorej je možné vyhodnotiť dopad dištančného vzdelávania na úroveň vedomostí vybranej populácie žiakov na Slovensku. Získané dáta zároveň poskytnú dôležité podklady pre nastavenie vzdelávacieho obsahu v najbližších školských rokoch. Informovalo o tom ministerstvo školstva v tlačovej správe.

Žiaci počas monitoringu vypĺňali postojové dotazníky zamerané na hodnotenie priebehu dištančného vzdelávania z ich pohľadu. Následne riešili vedomostné testy z matematiky, slovenského jazyka a literatúry a maďarského jazyka a literatúry. Vypĺňanie dotazníkov a testov prebiehalo elektronicky prostredníctvom školských počítačov.

NÚCEM poskytne do 30. júna 2021 každej zapojenej škole výsledky z jednotlivých testov na úrovni žiaka, školy a celkového priemeru reprezentatívnej vzorky, ktoré budú pre každú školu prístupné prostredníctvom platformy EduPage.

Testy ani dotazníky, ktoré boli použité pri realizácii monitoringu, nebudú zverejnené, pretože slúžia ako výskumný nástroj, ktorý je súčasťou dlhodobého výskumného zámeru.

Výsledky monitoringu spracované na úrovni celého Slovenska plánuje NÚCEM zverejniť v septembri 2021.

 

Exit mobile version