BRATISLAVA – Tržby dánskeho výrobcu hračiek Lego v minulom roku stúpli o 21 percent. Bol to výsledok skutočnosti, že ľudia počas pandémie trávili viac času doma, ale pomohli tomu aj investície do predaja cez internet a zrýchlenie rastu odbytu v Číne. Firma za minulý rok vykázala príjmy v objeme 43,7 miliardy dánskych korún. Informuje o tom portál cnbc.com.
„Je to naozaj výsledok obrovského úsilia celej organizácie, najmä vzhľadom na všetky tie veci, s ktorými sme sa museli vyrovnávať počas roka,“ povedal pre americkú televíznu stanicu CNBC generálny riaditeľ Lega Niels Christiansen.
V roku 2020 firma Lego otvorila 134 predajní, 91 z nich v Číne. Spoločnosť má v súčasnosti po celom svete 678 predajní a plánuje ich počet zvýšiť o ďalších 120, vrátane 80 v Číne. Cieľom je mať do konca roka 2021 na čínskom trhu približne 300 predajní.