BRATISLAVA – Od 1. októbra 2021 si môžu zákazníci kúpiť elektronické kolky až v 765 pobočkách Slovenskej pošty. Pošta navýšila tento počet z pôvodných 332 pobočiek, čím chce vyjsť v ústrety najmä občanom, keďže počet samoobslužných platobných terminálov, teda kioskov, umiestnených v klientskych centrách, súdoch, okresných či katastrálnych úradoch sa znížil o viac ako 100 kusov. Početnosť kioskov na úradoch je v kompetencií ministerstva financií. Presný zoznam pôšt, kde si klienti môžu kúpiť eKolok, je zverejnený na stránke www.posta.sk.
Klienti môžu na poštách kúpiť eKolok na uhradenie správnych a súdnych poplatkov v ľubovoľnej hodnote, bez potreby zadania služby. Platnosť takto zakúpeného eKolku je dva roky, pričom platnosť eKolku zakúpeného iným spôsobom je 30 dní.
Súdne či správne poplatky môžu klienti uhradiť niekoľkými spôsobmi:
– prostredníctvom potvrdení o úhrade správneho/súdneho poplatku na požadovanú hodnotu vo vybraných pobočkách Slovenskej pošty
– prostredníctvom platobných terminálov, tzv. kioskov
– prostredníctvom mobilnej aplikácie eKolok, ktorá je k dispozícii na GooglePlay/APP Store
– prostredníctvom webovej aplikácie eKolok (Virtuálny kiosk), ktorá je k dispozícii na webovej stránke https://m.ekolky.gov.sk
– prostredníctvom POS terminálov na úradoch
Platobný systém eKolok tvorí súčasť elektronizácie verejnej správy a patrí k najmodernejším platobným systémom v Európe.