EKONOMIKA

  • 23

Záujem o životné poistenie sa zvyšoval aj v čase pandémie

Záujem o životné poistenie sa zvyšoval aj v čase pandémie ZDROJ: Unsplash/Markus Spiske

BRATISLAVA - Záujem o životné poistenie sa v posledných rokoch zvyšuje a tento trend by mal pokračovať aj v tomto roku. Slováci si aj v čase pandémie začali uvedomovať hroziace riziko v prípade chýbajúcej poistnej ochrany. No našli sa aj takí, ktorí s cieľom ušetriť pristúpili k zrušeniu svojej poistnej zmluvy. Avšak podľa vyjadrení odborníkov prevládalo skôr uzatváranie zmlúv, než ich rušenie.

Ako pre agentúru SITA povedal riaditeľ pre životné poistenie v spoločnosti FinGO.sk Patrik Szabo, aktuálna situácia okolo pandémie, ktorá nastala, ľudí len donútila pozrieť sa lepšie na svoje zabezpečenie v dvoch rovinách. V prvej boli tí, ktorí životné poistenie vôbec nemali. A v druhej tí, ktorí ho mali, ale s obavami, či je správne nastavené a či ich kryje v dostatočnej miere vzhľadom k svojim záväzkom, príjmom a pandemickej situácii. "Ľudia sa začali viac zaujímať o krytie svojich záväzkov a zabezpečenie svojich príjmov z pohľadu životného poistenia a bude to tak pokračovať aj v roku 2021," dodal Szabo.

Zo skúsenosti poisťovne Generali vyplýva, že práve v neľahkých časoch je zväčša poistenie to, čo si ľudia naopak skôr uzatvárajú, než rušia. Vážne ochorenia či úrazy si nevyberajú miesto ani čas, bez ohľadu na pandémiu. "Práve poistením je možné v prípade určitých rizík eliminovať strach zo straty. Preto aj v čase finančnej krízy pristupuje veľa ľudí k uzatvoreniu poistenia, aby aspoň poistiteľné riziká eliminovali starosti, ktoré môžu nastať z viacerých dôvodov," skonštatovala hovorkyňa Generali Poisťovne Katarína Kukurová.

Okrem toho, už dlhší čas Generali eviduje zmenu pri dojednávaní životného poistenia smerom ku komplexnejšiemu krytiu rizík a vyšším poistným sumám. Klienti si poistné zmluvy dojednávajú s ohľadom na potreby klientov a na ich životnú situáciu, nie na výšku poistného, ktoré chcú za poistenie platiť. Situácia, ktorú priniesol koronavírus, iba podľa Kukurovej potvrdila, že táto zmena v dojednávaní poistenia je skutočne v prospech klienta.

Avšak napríklad poisťovňa Union nezaznamenala v roku 2020 zvýšený záujem o životné poistenie. "Počas obdobia, keď boli nariadené opatrenia na obmedzenie kontaktov, dokonca veľmi poklesol záujem o uzavretie poistenia, keďže toto poistenie sa uzatvára najmä osobným kontaktom," povedala pre agentúru SITA hovorkyňa Union poisťovne Beáta Dupaľová Ksenzsighová. Spoločnosť predpokladá, že vývoj predaja životného poistenia sa v tomto roku ponesie v podobnom duchu.