Site icon GLOBALNEWS.SK

Facebook a Instagram bez politickej reklamy? Meta zvažuje v Európe jej zákaz

A blue verification badge and Meta logos are seen in this illustration taken January 19, 2023. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

Americká internetová spoločnosť Meta zvažuje zákaz politickej reklamy na svojich platformách v Európe.

Dôvodom sú obavy, že jej platformy, ako sú sociálne siete Facebook a Instagram, nebudú schopné vyhovieť pripravovanej regulácii digitálnej politickej reklamy v Európskej únii. Informoval o tom vo štvrtok denník Financial Times (FT) s odvolaním sa na zdroje oboznámené s internými diskusiami v podniku.

Regulátori EÚ pripravujú nové pravidlá, ktoré majú veľké internetové podniky prinútiť k poskytovaniu viac informácií o politických zoskupeniach, ktoré stoja za internetovými reklamnými kampaňami, a o tom, na ktorých užívateľov sa tieto kampane zameriavajú. Spoločnosť Meta sa podľa zdrojov obáva, že definícia politickej inzercie bude v rámci týchto pravidiel taká široká, že pre ňu bude jednoduchšie odmietať všetky platené politické kampane.

Za úvahami spoločnosti Meta o zákaze politickej reklamy na platformách v Európe podľa zdrojov stojí tiež to, že užívateľov takýto obsah prevažne nezaujíma a že politická inzercia tvorí len malú časť celkových príjmov podniku. Podľa výskumnej skupiny Insider Inteligencia predstavovali v rokoch 2019 až 2020 príjmy Mety z politickej inzercie v Spojených štátoch necelých 800 miliónov dolárov, čo bolo menej ako jedno percento celkových príjmov podniku z inzercie.

Zdroje upozorňujú, že rokovania vedúcich predstaviteľov Mety o zákaze politickej reklamy na platformách v Európe stále pokračujú a že niektorí predstavitelia sa stavajú proti takémuto zákazu. Konečné rozhodnutie by podľa zdrojov malo padnúť, akonáhle EÚ stanoví definíciu politickej inzercie podliehajúcej novej regulácii, píše denník Financial Times.

Internetové platformy vrátane Facebooku sa v dôsledku prezidentských volieb v USA v roku 2016 stali terčom kritiky kvôli nedostatočnému boju proti dezinformáciám. Šéf spoločnosti Meta Mark Zuckerberg v tejto súvislosti odmietol overovanie pravdivosti tvrdení v politickej inzercii s tým, že súkromné ​​firmy by nemali hrať rolu „arbitra pravdy“. Meta však začala pozastavovať politickú reklamu pred významnými voľbami a počas ich konania, a to napríklad v prípade prezidentských volieb v USA v roku 2020, upozornil denník Financial Times.

V Rusku zadržali amerického reportéra, údajne kvôli podozreniu zo špionáže

Exit mobile version