Trumpov prechodný tím chce, aby nová administratíva zrušila požiadavku hlásiť dopravné nehody, proti čomu Tesla Elona Muska nesúhlasí.
Informuje o tom agentúra Reuters.
Tesla bola predtým cieľom najmenej troch vyšetrovaní autopilota spoločnosti Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA).
Analýza údajov o nehodách NHTSA agentúrou Reuters ukazuje, že Tesla predstavovala 40 zo 45 smrteľných nehôd nahlásených NHTSA do 15. októbra.
Medzi nehody Tesly, ktoré NHTSA vyšetrovala podľa tohto ustanovenia, patrila smrteľná nehoda z roku 2023 vo Virgínii, kde vodič použil funkciu Autopilot na náraz do ťahača s prívesom, ako aj nehoda v Kalifornii v tom istom roku, keď Tesla s autopilotom narazila do hasičského auta, pričom zahynul vodič a zranili štyroch hasičov.
Odporúčanie zrušiť pravidlo oznamovania nehôd prišlo od Trumpovej prechodnej skupiny, ktorá mala za úlohu vyvinúť 100-dňovú stratégiu automobilovej politiky. Skupina označila opatrenie za mandát na „nadmerný“ zber údajov, uvádza sa v dokumente, ktorý videla agentúra Reuters.
Automotive Innovation Alliance, obchodná skupina zastupujúca väčšinu veľkých výrobcov automobilov okrem Tesly, kritizovala požiadavku ako náročnú.
Podľa dokumentu, ktorý má agentúra Reuters k dispozícii, by tento krok mohol podkopať schopnosť vlády vyšetrovať a regulovať bezpečnosť vozidiel so systémami automatizovaného riadenia.
Trumpov prechodný tím, Musk a Tesla neodpovedali na žiadosti o komentár. Agentúra Reuters nebola schopná určiť, akú úlohu zohral Musk v rozhodnutí.
NHTSA vo vyhlásení uviedla, že takéto údaje sú kľúčové pre hodnotenie bezpečnosti nových technológií automatizovaného riadenia. Dvaja bývalí zamestnanci NHTSA uviedli, že požiadavky na hlásenie nehôd boli kľúčom k vyšetrovaniu asistenčných funkcií vodiča Tesly, ktoré viedli k zvolávaniu vozidiel v roku 2023.