Samotní pacienti často uvádzajú rôzne dlhodobé komplikácie, ako je bolesť hlavy, tŕpnutie končatín, problémy s dýchaním a so srdcom a pribúdajú aj vážne neurologické problémy a chronická únava.

„Klienti životného poistenia, ktorí trpia dlhodobými symptómami po prekonaní COVID-19, sa môžu objednať na konzultáciu s jedným z našich špecialistov, ktorí im pomôžu zvládnuť zdravotné komplikácie. V prípade, že pôjde o vážny problém a bude potrebné vyhľadať odbornú pomoc, poradia, na koho sa obrátiť a ako ďalej správne postupovať, “ hovorí manažérka poistenia osôb UNIQA Eva Trajboldová.

Infolinka s lekármi aj terapie s psychológom

Konzultácie sa konajú online alebo telefonicky, poradňa je v rámci asistenčných služieb k životnému poisteniu aktívna na stránke https://uniqask.diagnose.me/koronavirus. Ľudia dostanú odpovede na svoje otázky od vyškolených odborníkov v danom odbore a nemusia strácať čas vyhľadávaním informácii na internete.

Klienti životného poistenia UNIQA majú k dispozícii aj psychologické poradenstvo, ktoré je zamerané na riešenie problémov vyplývajúcich z dlhodobej izolácie alebo zdravotnej a finančnej neistoty.

„Vnímame, že pandémia koronavírusu zanecháva následky aj na duševnom zdraví ľudí a pribúdajú diagnózy ako sú úzkostné stavy, panické ataky, depresie či syndróm vyhorenia. Naši klienti sa preto v prípade núdze môžu obrátiť na psychológov, ktorí sa im budú venovať cez skype v dohodnutom čase,“ upresňuje E. Trajboldová z UNIQA.

Pandémia urýchlila akceptáciu dištančných služieb

UNIQA poskytuje v spolupráci s partnerskou spoločnosťou Diagnose.me viacero on-line služieb, ktoré sú spojené so starostlivosťou o zdravie a klienti životného poistenia ich majú na jeden rok zdarma. V rámci tejto služby majú možnosť konzultovať svoju diagnózu či liečbu so svetovými kapacitami z oblasti medicíny, môžu využiť aplikáciu AIDA Coach, ktorá funguje ako osobný tréner či aplikáciu tzv. virtuálneho lekára AIDA Symptom Checker, ktorá na základe zadaných symptómov určí diagnózu a nasmeruje k správnemu špecialistovi. Kríza spojená s globálnou pandémiou a reštriktívne opatrenia urýchlili ochotu zákazníkov presunúť sa do on-line priestoru a prijímať digitálne riešenie aj v oblasti zdravia. Za posledný rok preto prišlo k významnému rozvoju telemedicíny.

„On-line poradenstvo s lekármi pomáha aktuálne minimalizovať rizikové osobné kontakty, ale súčasne nezanedbávať prevenciu a starostlivosť o zdravie. Naša asistencia Diagnose.me sa do tohto formátu presne hodí, “ zdôraznila Helena Radovanská, riaditeľka vývoja produktov UNIQA.