Sociálne siete

Ekonomika

Mercedes-Benz od roku 2025 prinesie vozidlá so zelenou oceľou. Chce znížiť svoju stopu CO2

Zverejnené:

Upravené: 3. júla 2021 o 9:13

51

Zdroj: media.daimler.sk

Tlačová správa

BRATISLAVA – Mercedes-Benz sa ako prvý výrobca vozidiel bude účastniť na švédskom startupe H2 Green Steel (H2GS) s cieľom používať v sériových vozidlách oceľ bez CO2. Mercedes-Benz sa snaží spoločne so všetkými dodávateľmi ocele dosiahnuť zelený dodávateľský reťazec ocele, pričom sa vedome spolieha nie na kompenzáciu, ale na bránenie vzniku a redukovanie emisií CO2. Partnerstvo s H2GS pritom predstavuje ďalší konzekventný krok smerom k CO2-neutralite. Spoločnosť sa aj s plánom Ambition 2039 snaží do roku 2039 dosiahnuť kompletne prepojený a CO2-neutrálny autopark – o jedenásť rokov skôr ako to predpisuje zákonodarstvo EÚ.

„Vďaka účasti na startupe H2 Green Steel vysiela Mercedes-Benz dôležitý signál na urýchlenie zmeny v oceliarskom priemysle a na zvýšenie dostupnosti ocele bez CO2. V prvom kroku investujeme do startupu sumu medzi jedným a desiatimi miliónmi. Ako preferovaný partner startupu prinesieme zelenú oceľ na trh už v roku 2025 v rôznych modeloch,“ tvrdí Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz AG; zodpovedný za koncernový výskum Daimler a Mercedes-Benz Cars COO. Napríklad sedan značky Mercedes-Benz pozostáva v priemere z 50 % z ocele. To znamená, že samotný materiál predstavuje pri výrobe približne 30 % emisií CO2. Prostredníctvom tohto partnerstva rieši Mercedes-Benz aktívne a konzekventne jednu z najväčších výziev v automobilovom priemysle na ceste k CO2-neutralite.

c

Zdroj: media.daimler.sk

Proces výroby bez CO2
Vďaka novému a inovatívnemu procesu výroby bude výroba ocele u dodávateľov bez CO2. Na porovnanie: v prípade klasickej vysokej pece vzniknú pri výrobe jednej tony ocele v priemere viac ako dve tony emisií CO2. Pri novom procese výroby ocele využíva dodávateľ namiesto koksu vodík a elektrický prúd zo 100 % obnoviteľných zdrojov. Vodík slúži ako redukčný plyn, ktorý rozpúšťa a viaže kyslík zo železnej rudy. Pri tomto procese nevznikajú na rozdiel od výroby pomocou koksu žiadne emisie CO2, ale voda. Na energiu potrebnú pri výrobe využíva dodávateľ elektrický prúd zo 100 % obnoviteľných zdrojov.

Aktívny záväzok k udržateľnému dodávateľskému reťazcu ocele
Mercedes-Benz konzekventne pracuje so všetkými svojimi dodávateľmi ocele na redukcii emisií CO2 v rámci dodávateľského reťazca ocele na ceste k zelenej oceli. Spoločnosť sa navyše zasadzuje o zodpovedné obstarávanie ocele, pričom sa spolieha na uplatňovanie uznávaných štandardov a silných certifikátov. Mercedes-Benz je členom iniciatívy Responsible Steel Initiative a aktívne sa podieľa na vývoji certifikovateľného štandardu trvalej udržateľnosti pre oceliarsky priemysel. Cieľom je zabezpečiť ekologickú a sociálne únosnú výrobu ocele naprieč celým hodnotovým reťazcom.

CO2-neutrálny dodávateľský reťazec 
Spoločnosť Mercedes-Benz AG sa usiluje dosiahnuť cieľ CO2-neutrálneho autoparku nových osobných motorových vozidiel naprieč celým hodnotovým reťazcom. To isté platí aj pre dodávateľský reťazec. Dodávatelia, ktorí v prípade značky Mercedes-Benz tvoria viac ako 85 % ročného objemu nákupu, už podpísali tzv. Ambition Letter, čím vyjadrili súhlas s tým, že spoločnosti budú v budúcnosti dodávať iba CO2-neutrálne produkty. Patria medzi nich aj dôležití dodávatelia ocele. Mercedes-Benz zároveň pracuje so svojimi partnermi na postupnom zvyšovaní podielu sekundárnych materiálov v komponentoch a materiáloch.

O H2GS
Spoločnosť H2 Green Steel (H2GS) bola založená v roku 2020 s cieľom etablovať rozsiahlu výrobu ocele bez fosílnych palív v severnom Švédsku. H2GS plánuje do roku 2030 vyrobiť päť miliónov ton ocele bez fosílnych palív. Týmto spôsobom spoločnosť prispeje k dekarbonizácii európskeho oceliarskeho priemyslu, jedného z najväčších producentov oxidu uhličitého. Miesta výroby startupu H2GS vzniknú vo švédskych mestách Boden a Luleå. Zakladateľom a najväčším akcionárom je spoločnosť Vargas, ktorá je zároveň spoluzakladateľom a jedným z najväčších akcionárov spoločnosti Northvolt

TIEŽ BY SA VÁM MOHLO PÁČIŤ

REKLAMA