Sociálne siete

Ekonomika

Predaj slovenského vína dosahuje historicky najnižšiu úroveň

Začal sa mesiac poctivého slovenského vína.

Zverejnené:

Upravené: 22. marca 2021 o 15:29

384

large vino edeedf
Ilustračné foto, zdroj: Unsplash

REKLAMA

SITA

BRATISLAVA  – Predaj slovenského vína dosahuje historicky najnižšiu úroveň. Pomôcť domácim vinohradníkom a vinárom prekonať toto náročné obdobie má mesiac poctivého slovenského vína. Počas tohto mesiaca, budú slovenské vinohradníctva a vinárstva na sociálnych sieťach uvádzať aspoň jeden dôvod pre kúpu poctivého slovenského vína. Informoval o tom v pondelok Cech vinohradníkov a vinárov (CVVS), ktorý apeluje na domácich spotrebiteľov, aby v období od 22. marca do 22. apríla pri kúpe vína uprednostnili slovenské domáce vína pred vínami zahraničnými. CVVS upozorňuje, že nákupom slovenského vína, ktorého všetky fázy výrobného procesu sa uskutočnili v SR, pomáhajú domáci spotrebitelia slovenskej ekonomike, vinohradníkom a vinárom, cestovnému ruchu a podporujú zamestnanosť vo viacerých regiónoch.

Cech dodáva, že súčasnú situáciu v slovenskom vinohradníctve a vinárstve definujú najmä tri číselné údaje. Ide o čísla 7000, 33 % a 1. Prvé číslo označuje očakávaný pokles výmery rodiacich vinohradov na Slovensku v tomto roku na úroveň približujúcu sa k 7 000 hektárov, čo predstavuje alarmujúci stav. Druhé číslo označuje krátenie platieb od Poľnohospodárskej platobnej agentúry z programu „reštruktualizácia vinohradov“ o 33 % zo žiadanej a zazmluvnenej sumy. Tretie číslo je podľa CVVS dnes najdôležitejšie. Pokiaľ si každý dospelý Slovák a milovník vína kúpi počas mesiaca poctivého slovenského vína od svojho vinára fľašu vína navyše, pomôže slovenským vinohradníkom a vinárom zachovať rodiace vinohrady, znížiť environmentálnu stopu vinohradníctva a pomôže posilniť odolnosť slovenského vinohradníckeho sektora voči krízam.

TIEŽ BY SA VÁM MOHLO PÁČIŤ

REKLAMA