Sociálne siete

DOMOV

Kampaň #SDeťmiTUaTERAZ spojila originálne ilustrácie a sociálne siete

Zverejnené:

Upravené: 23. januára 2021 o 14:52

37

large tina minor bad
ZDROJ: Tina Minor

23. december 2020 10:59 Martina Baumann

Bratislava – Vzácne chvíle rodičov a detí sa stali centrom kampane #SDetmiTUaTERAZ. „Jej kľúčovým posolstvom je, aby sme dokázali naplno vnímať okamihy, ktoré trávime s deťmi a venovali im svoju plnú pozornosť,“ hovorí Eva Vaľovská zo združenia Trust Women, organizátorka netradičnej kampane. V nej sa spojilo 10 autorských ilustrácií slovenských ilustrátoriek a ilustrátorov, ochota rodičov a odborníkov zdieľať svoje skúsenosti a sila sociálnych sietí.

Hlavným cieľom kampane bolo vytvoriť priestor na otváranie tém, ktoré riešia rodičia digitálnej doby.

Ako si manažovať čas strávený pred displejom a ako ísť deťom príkladom? Ako spolu tráviť čas a vhodne (ne)využívať moderné technológie? Ako sa naučiť koncentrovať svoju pozornosť na daný okamih a ako načerpať dostatok sily na zvládanie každodenných povinností? Na tieto a ďalšie otázky odpovedali odborníci a odborníčky zapojení do kampane počas tematických bezplatných webinárov a diskusií – Jana Zemandl – Psychológia milujúcich rodičov, Patrik Pauko, Zuzana Zimová a ďalší.

Cenným a dôležitým rozmerom boli aj vyjadrenia rodičov, ktorí otvorene hovorili o tom, čo im funguje a čo nefunguje a inšpirovali sa navzájom. „Našou ambíciou je iniciovať diskusie, podporovať zdieľanie skúseností a premýšľania – nechceme hovoriť, čo je dobré a čo nesprávne, ale vytvoriť priestor na hľadanie odpovedí a individuálnej cesty k svojim deťom,“ doplnila Vaľovská.

„Aby sme naplnili cieľ kampane, zvolili sme mix rôznych nástrojov,“ hovorí Lucia Jakubíková z PR agentúry Kharisma, ktorá sa stala pro bono partnerom projektu. „Na jednej strane bolo dôležité vytvoriť rôzne príležitosti na inšpiráciu a diskusie, na druhej strane rozšíriť hlavnú ideu. Vznikli tak tematické livestreamy, webináre a diskusie, ako aj samostatná microsite a účty na sociálnych sieťach Instagram a Facebook,“ doplnila.

K šíreniu posolstva veľkou mierou prispeli známe osobnosti, ktorí kampaň podporili zdieľaním na sociálnych sieťach, s doplnením vlastných skúseností. Ambasádormi kampane sa stali Diana Hágerová a Roman Juraško a Adam Rustman a Kristína Suchánková.

Celú kampaň a jednotlivé tematické línie spojil jeden originálny prvok – 10 nádherných autorských ilustrácií. Každá vystihla jednu oblasť rodičovstva v dobe technológií a priblížila konkrétne situácie zo života, ktoré zažívame viac prostredníctvom displejov ako ukotvení v realite. Svojimi ilustráciami do kampane prispeli Nataša Štefunková, Dominika Režová, Tina Minor, Alexandra Just, Kira Szepová, Marek Holeša, Michaela Mihályi, Zuzana Bartová, Magdaléna Škrovanová, Ivana Šáteková. Texty k ilustráciám pripravila Verona Škultéty.

Všetky ilustrácie, ako aj blogy, webináre a záznamy zo streamov, sú na www.sdetmituateraz.sk, na Instagrame https://www.instagram.com/sdetmituateraz/ a na Facebooku https://www.facebook.com/SdetmiTUaTERAZ.
V novom roku, podľa vývoja situácie a opatrení, sa s ilustráciami bude môcť verejnosť stretnúť aj „offline“, na špeciálnej výstave, v rámci pokračovania kampane.

Ako na technológie?

„Najdôležitejšou zásadou je vnímať digitálne technológie ako nástroj – naučiť sa ho správne využívať a nenechať sa ním ovládať,“ hovorí Michal Božík, psychológ a výskumník vo Výskumnom ústave detskej psychológie a patopsychológie a doktorand na Pedagogickej fakulte Karlovej univerzity. „Keď sa s dieťaťom rozprávame, nemajme v rukách tablet ani mobil, ale pozerajme sa priamo na dieťa. Stanovme si spoločne pravidlá trávenia času pri obrazovkách, diskutujme s deťmi, vysvetľujme rozdiely medzi prácou a voľným časom.“ Pre správny vývin mozgu je napríklad dôležité, aby deti v kritickom období do 3 rokov neboli vystavované displejom.

„Aktuálny čas Vianoc je o vzájomnej blízkosti, ktorá je zároveň limitovaná súčasnou epidemiologickou situáciou. Digitálne nástroje sa tak stanú mostom medzi rodinami i priateľmi. Aj to je príklad, ako nám môžu poslúžiť. Zároveň majme, v duchu kampane #SDeťmiTUaTERAZ, vždy na pamäti venovanie plnej pozornosti tomu, čo zažívame a aký je tento spoločný čas vzácny,“ uzatvára Eva Vaľovská.

TIEŽ BY SA VÁM MOHLO PÁČIŤ

REKLAMA