Sociálne siete

DOMOV

Slováci najviac sledujú denník Nový Čas, Rádio Expres a televíziu Markíza

Zverejnené:

Upravené: 6. februára 2021 o 0:05

319

large televizor ed
ZDROJ: Unsplash/ Glenn Carstens-Peters

REKLAMA

1. február 2021 15:28 SITA, redakcia

BRATISLAVA – Najsledovanejšími médiami sú denník Nový Čas, Rádio Expres a televízia Markíza. Vyplýva to zo základných výsledkov národného prieskumu MML-TGI (Market & Media & Lifestyle – Target Group Index) za tretí a štvrtý kvartál 2020. Prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Median SK, prebiehal od 22. júna 2020 do 13. decembra 2020 na vzorke 4 122 respondentov vo veku 14 – 79 rokov. V tlačovej správe o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.

Z celoštátnych denníkov si v treťom a štvrtom kvartáli 2020 udržal denník Nový Čas prvú pozíciu so 14 percentami. Čítanosť na úrovni šiestich percent má denník Plus jeden deň. Nasledujú denníky Sme a Pravda s piatimi percentami. Denník N, Hospodárske noviny a Šport majú trojpercentnú čítanosť. Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 29 percent populácie.

Posledné vydanie niektorého z týždenníkov si prelistovalo alebo prečítalo 30 percent čitateľov. Za posledné tri mesiace tak spravilo 63 percent populácie. Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní s piatimi percentami. Päťpercentnú čítanosť majú aj týždenníky Báječná žena a Život. Tri percentá obyvateľov SR čítajú Nový Čas pre ženy, Slovensku a Eurotelevíziu, dve percentá Nový Čas Nedeľa. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Regionpress) dosiahla osem percent a sieť Petit Press My noviny štvorpercentnú čítanosť.

Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 14 percent populácie vo veku 14 – 79 rokov. Dvojtýždenníky si za posledných šesť mesiacov prečítalo 25 percent populácie. Najčítanejším titulom je TV max so šiestimi percentami. Nasleduje Relax a Tele plus s tromi percentami. Bratislavské noviny a Žena a život dosiahli čítanosť jedno percento. Sieť titulov Echo Dvojtýždenníky má čítanosť dve percentá.

Podľa prieskumu bola celková čítanosť mesačníkov v treťom a štvrtom kvartáli 2020 na úrovni 41 percent a za posledný rok si prečítalo nejaký mesačník 59 percent populácie. Z bežne dostupných mesačníkov bol najčítanejší časopis Nový Čas Krížovky so šiestimi percentami. Päťpercentnú čítanosť majú mesačníky Záhradkár a Zdravie. Nasledujú Napínavé krížovky a Eva so štvorpercentnou čítanosťou. Ďalšie sú mesačníky Emma a Evita magazín s tromi percentami.

Z výsledkov prieskumu zároveň vyplýva, že celková počúvanosť rádií v parametri „počúval som včera“ predstavuje 57 percent. Poradie najpočúvanejších otvára Rádio Expres so 17 percentami, ďalej Rádio Slovensko s 15 percentami. Nasleduje Fun rádio s desiatimi percentami. Osempercentnú počúvanosť dosiahlo Rádio Europa 2, sedem percent Rádio Vlna a Rádio Jemné a Rádio Regina dosiahlo päťpercentnú počúvanosť.

Rozhlasová sieť Radio Services dosiahla v parametri „počúval včera“ 22 percent. Slovenský rozhlas (RTVS) má so svojimi šiestimi okruhmi (Rádio Devín, Rádio_FM, Rádio Patria, Rádio Regina, Rádio Slovakia International a Rádio Slovensko) počúvanosť 20 percent. Sieť Regiomedia (Rádio Beta, Rádio Best FM, Rádio Frontinus, Rádio Kiss, Rádio Liptov, Rádio Lumen, Rádio Rebeca, Rádio SiTy, Rádio Vivo, Rádio Wow, Trnavské rádio a Záhorácke rádio) dosiahla počúvanosť šesť percent.

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval posledný týždeň“ predstavuje 89 percent. Poradie otvára Rádio Expres s 37 percentami, nasleduje Fun rádio a Rádio Slovensko s 26 percentami. Rádio Vlna počúva aspoň raz za týždeň 19 percent populácie, 18 percent Rádio Europa 2 a 16 percent Rádio Jemné. Sedmičku najpočúvanejších uzatvára Rádio Regina s desiatimi percentami.

V tretom a štvrtom kvartáli 2020 malo najväčší 21-percentný podiel na trhu Rádio Expres. Rádio Slovensko má 19-percentný podiel. S 13-percentný podielom sa na trhu pohybuje Fun rádio, deväťpercentý podiel má Rádio Vlna a osempercentný Rádio Europa 2. Rádio Jemné dosiahlo šesťpercený podiel a Rádio Regina má päť percent. Ostatné rozhlasové stanice držia 19-percentný podiel z trhu.

Podľa prieskumu je sumárna sledovanosť všetkých televízií 75 percent. Televíziu v treťom a štvrtom kvartáli 2020 celkovo sledovalo viac ako 3,3 milióna divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla televízia Markíza – 38 percent. Sledovanosť na úrovni 27 percent zaznamenala TV Joj, za ňou sa umiestnila Jednotka s 23 percentami. Markíza Group (TV Markíza, TV Doma, TV Dajto) dosiahla v parametri „sledoval včera“ 45-percentnú sledovanosť. Televízna skupina Joj Group (TV Joj, Plus, Wau, RiK) dosiahla sledovanosť 34 percent a Slovenská televízia (Jednotka, Dvojka) 25 percent. V podiele na trhu za tretí a štvrtý kvartál 2020 sa na prvom mieste s 27 percentami umiestnila televízia Markíza. TV Joj dosiahla 19 percent a za ňou sa s 15-percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka.

TIEŽ BY SA VÁM MOHLO PÁČIŤ

REKLAMA