Sociálne siete

COVID19

Štvrtina Slovákov nosí ochranné rúško jednorazovo alebo po odporúčanú dobu

Takmer tri štvrtiny respondentov (71 %) veria, že rúško naozaj chráni pred šírením COVID-19.

Zverejnené:

Upravené: 10. februára 2021 o 11:17

664

rusko
Ilustračné foto, Unsplash/engin akyurt

REKLAMA

SITA

BRATISLAVA – Necelá štvrtina Slovákov (24 %) nosí ochranné rúško jednorazovo alebo striktne len po odporúčanú dobu. Ďalšia približne štvrtina (26 %) si dá to isté rúško predtým než ho sterilizuje alebo vyhodí počas dňa niekoľkokrát. Ďalšia pätina nosí jeden ochranný prostriedok na tvári celý deň. Vyplýva to z výskumu agentúry Nielsen Admosphere Slovakia. Z výsledkov ďalej vyplýva, že len 5 % Slovákov nosí jedno rúško alebo respirátor neobmedzene a iba 1 % priznáva, že si ústa a nos nezakrývajú vôbec. Takmer tri štvrtiny respondentov (71 %) veria, že rúško naozaj chráni pred šírením COVID-19.

Vo väčšej miere využívajú jednorazovo prostriedky na prekrývanie tváre ženy ako muži (ženy 29 %, muži 18 %). Muži všeobecne vo väčšej miere nosia ochranné prostriedky na tvár opakovane či dlhodobo. Účinnosť prekrývania úst a nosa spochybňuje aktuálne 12 % Slovákov a ďalších 17 % si nie je istých. Slováci ale dôverujú prekrývaniu horných dýchacích ciest ako ochrane pred šírením vírusu o niečo viac ako Česi, a to o 6 percentuálnych bodov.

Spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia je dcérskou spoločnosťou výskumnej agentúry Nielsen Admosphere, a.s. Okrem klasických výskumov trhu sa sústreďuje aj na rozsiahle a metodologicky a technologicky náročné mediálne výskumy. Na Slovensku od roku 2007 realizuje Výskum návštevnosti internetu a sociodemografie jeho užívateľov (AIMmonitor), od roku 2013 monitoruje internetovú reklamu (Admosphere SK).

TIEŽ BY SA VÁM MOHLO PÁČIŤ

REKLAMA