Sociálne siete

Ekonomika

Sociálna poisťovňa plánuje zaviesť pre klientov elektronické zložky a nové elektronické služby

Uvádza sa to v návrhu strategických zámerov činnosti Sociálnej poisťovne na roky 2021 až 2026, ktorý poisťovňa predložila na pripomienkovanie.

Zverejnené:

Upravené: 19. februára 2021 o 9:13

54

large pocitac bda
Ilustračné foto, zdroj: Unsplash

SITA

BRATISLAVA – Sociálna poisťovňa plánuje zaviesť pre klientov elektronické zložky a nové elektronické služby. Uvádza sa to v návrhu strategických zámerov činnosti Sociálnej poisťovne na roky 2021 až 2026, ktorý poisťovňa predložila na pripomienkovanie. Elektronická zložka klienta bude slúžiť na správu a spracovanie vstupných a výstupných dokumentov týkajúcich sa klienta a jeho väzby na sociálne poistenie. Poisťovňa od tohto kroku očakáva úsporu času pri agendových úkonoch v prospech občanov a zamestnávateľov, ale aj v prospech zamestnancov Sociálnej poisťovne.

„Elektronické služby budú mať aj dopad na zníženie spotreby papiera a súvisiaceho spotrebného materiálu, resp. zníženie nákladov na doručovanie dokumentov klientom pri využití elektronického formátu,“ tvrdí Sociálna poisťovňa. Zavedenie elektronickej práceneschopnosti (PN) podľa poisťovne zabezpečí nahradenie listinného potvrdzovania dočasnej PN a žiadosti o nemocenské a náhradu príjmu pri dočasnej PN elektronickým vystavením dokumentu ošetrujúcim lekárom. „Prostredníctvom elektronickej výmeny údajov medzi lekármi, zamestnávateľmi, poistencami a Sociálnou poisťovňou budú vytvorené predpoklady na zavedenie novej elektronickej služby, ktorá po nasadení do bežného života prinesie hlavne časové úspory pri vybavovaní a potvrdzovaní súčasných papierových potvrdení jednotlivých dielov tlačiva dočasnej pracovnej neschopnosti,“ uvádza sa v materiáli.

Zámerom poisťovne je aj štandardizovať klientske centrá, čím sa má zvýšiť kvalita kontaktných služieb poskytovaných poisťovňou, a to nárastom kvality poskytovaných služieb odborne zdatnými a komunikačne zručnými zamestnancami. „Zvýši sa bezpečnosť fyzického prostredia klientskych centier. V neposlednom rade bude zohľadňovaný aj environmentálny aspekt pri vytváraní služieb a prostredia klientskych centier,“ dodáva poisťovňa.

TIEŽ BY SA VÁM MOHLO PÁČIŤ

REKLAMA