Sociálne siete

Ekonomika

Technologické bistro mení pohľad na gastronómiu

Zverejnené:

Upravené: 1. septembra 2021 o 15:35

404

Foto: Bite&Byte

REKLAMA

Tlačová správa

BRATISLAVA – Na začiatku vytvorili mobilnú aplikáciu a potom celý reštauračný systém. Jedinečné spojenie moderných technológií a gastronómie na Slovensku predstavilo holistické bistro Bite&Byte, ktoré sídli  na Plynárenskej 3E v Bratislave. Za novým konceptom, ktorý vznikol počas pandémie, stoja podnikatelia Filip Štefanička a Samuel Pokorný.

Kým mnohé reštaurácie či bistrá ponúkajú len nevyhnutné informácie o zložení toho, čo si zákazníci objednávajú, v Bite&Byte je transparentnosť v stravovaní kľúčová. V aplikácii, pomocou ktorej bistro funguje, vidia zákazníci kompletné zloženie jedál a nápojov. Zároveň si môžu pridať alebo vymazať rôzne ingrediencie, vybrať stôl a obsluhu, objednať si, zaplatiť a napísať spätnú väzbu. Celý proces tak majú vo svojich rukách.

Aplikácia, ktorá mení tradičné postupy

Bežnou súčasťou jedálnička mnohých ľudí sú potravinové intolerancie, a aj na to by malo reagovať moderné gastro. „Treba klientovi zobraziť všetko, čo je v jedlách použité až na úroveň korenia a prísad, pretože aj tie dokážu spôsobiť nepríjemnosti,“ zhodujú sa Filip Štefanička a Samuel Pokorný.

Foto: Bite&Byte

„My sme si vytvorili databázu cez 1000 surovín, evidujeme 25 nutričných údajov, 5 intolerancií, 6 stravovacích preferencií a iných vzájomných závislostí. Následne sa všetko prepočítava a hodnoty sa zobrazujú klientom. Na to je potrebné mať dáta a aj systém, ktorý to dokáže.“

V aplikácii Bite&Byte je prihlásených už viac ako 3500 osôb a nové profily neustále pribúdajú. Prioritou podľa podnikateľov bolo, aby aplikácia bola jednoduchá a užívateľsky intuitívna. „Snažili sme sa ju navrhnúť tak, aby bol celý proces čo najrýchlejší. Okrem aplikácie pre klienta máme aj internú aplikáciu a naša obsluha nosí inteligentné hodinky, kde im chodia notifikácie či je potrebné jedlo vyzdvihnúť, alebo si nejaký stôl vyžiadal asistenciu.“ Na Slovensku to nebude, podľa majiteľov technologického bistra, najbližšie roky bežná záležitosť.

„Je to finančne veľmi náročné a ak nepríde niekto s komerčným riešením, tak si nemyslíme, že by z toho mohol vzniknúť štandard. Zároveň ľudia v bežných prevádzkach očakávajú aj bežný prístup.“ V bistre si môže zákazník objednať aj bez aplikácie, ale tým prichádza o rôzne benefity a nemôže si upraviť ingrediencie v jedlách. Bistro pripravuje aj novú verziu aplikácie, ktorá by mala involvovať do konceptu aj nutričných špecialistov.

Ekológia ako súčasť moderného gastra

V holistickom bistre nezaplatíte hotovosťou a nenájdete tam ani klasické, papierové menu. „My vnímame hotovosť ako nástroj, ktorý je síce jednoduchý, no prináša veľa problémov a kopec operatívy.“ Čo sa týka samotného menu, tak to je len v digitálnej podobe. „To nám dáva veľký priestor ako varírovať a pravidelne obmieňať ponuku bez nutnosti tlačiť nové menu alebo týždňovú ponuku.“ Túto ideológiu prenášajú aj na iné časti prevádzky. Netlačia bonovacie lístky v kuchyni, tie nahradili prípravným displejom, rovnako aj obsluha má výdajný displej a zariadenie, kde uzatvára objednávky. Účet posielajú elektronicky, v prípade, že návštevník ho nevyžaduje v tlačenej podobe. Bite&Byte sa snaží smerovať k zero waste ideológii aj tým, že využíva všetky ingrediencie na maximum a pracuje so sezónnymi surovinami. Ekológiu sa tak snaží prenášať priamo do kuchyne. Koncept berie ohľad na udržateľnosť a produkciu odpadu pri príprave stravy.

Nové možnosti na rokovanie s klientom

Technologické bistro tiež disponuje cowork zónou a zasadačkou, ktorú ponúkajú aj pre verejnosť. Ideálna je na pracovné stretnutie či prezentáciu. „Môžu ju využívať aj drobné firmy, alebo freelanceri, ktorí potrebujú väčší priestor na prezentáciu pre klientov.“ K dispozícii je aj pódium s projektorom, ktoré je pripravené na prednášky. Mnohé firmy prešli počas pandémie na úplný alebo čiastočný home office. „Cowork vo forme open office máme pre 18 ľudí a nachádza sa v ňom aj priestor na nerušené telefonovanie, vlastná sprcha a toalety.“ Jednou zo zásadných otázok na trhu práce je aj férové odmeňovanie zamestnancov. Nielen v gastro odvetví je problémom správna motivácia zamestnancov a ohodnotenie podľa výkonu práce. To môže viesť k tomu, že odmena za prácu nie je správne nastavená. Holistické bistro Bite&Byte sa preto rozhodlo ísť inou cestou a dávajú percentá z objednávky každému členovi tímu, ktorí na nej pracoval. „Aplikácia nám práve umožňuje toto veľmi dobre sledovať, a preto vieme aj automaticky odmeny rozdeľovať podľa nášho kľúča, ktorý sme dlho vymýšľali. Myslím, že sme našli spôsob ako dostatočne motivovať náš personál, tak aby odmeny reflektovali výkon.“

Majitelia, foto: Bite&Byte

Podnikanie počas pandémie

Koncept holistického bistra Bite&Byte vytvorili podnikatelia Filip Štefanička, ktorý sa venoval farmárstvu a developerskej činnosti a vývojár mobilných aplikácií Samuel Pokorný počas dvoch rokov pandémie koronavírusu. Tá zasiahla všetky odvetvia spoločnosti, vrátane gastro segmentu. „My máme nový koncept, ľudia sa nám zháňajú možno trochu jednoduchšie ako prevádzke, ktorá počas pandémie hľadala spôsoby ako znižovať straty, a teda utrpela reputačnú stratu.“ Podnikatelia vysvetľujú, že budúcnosť praje technológiám a prevádzkam, ktoré ich vedia využívať. „Navrhli sme metropolitný koncept, ktorý má potenciál úspechu aj v zahraničí. Zároveň prispôsobujeme našu technológiu tak, aby sme vedeli rýchlo reagovať na nové požiadavky, riešiť donášku, edukáciu a prácu s klientom aj  mimo našej prevádzky,“ uzatvorili tému podnikatelia Samuel Pokorný a Filip Štefanička.

TIEŽ BY SA VÁM MOHLO PÁČIŤ

REKLAMA