Sociálne siete

Šport

Oceliari z HC Košice sa zapojili do charitatívnej kampane MOVEMBER

Zverejnené:

Upravené: 29. januára 2021 o 23:29

199

large hc kosice df
ZDROJ: HC Košice

REKLAMA

20. november 2020 11:52 Martina Baumann

KOŠICE – Charitatívna akcia Movember sa spája s novembrom a každým rokom naberá na popularite. A o čo ide? Žiletky idú na celý mesiac bokom, pretože muži si práve počas novembra nechávajú rásť pod nosom fúzy, bradu alebo oboje. Chcú tým podporiť kampaň, zameranú na boj proti rakovine prostaty. Okrem toho však má kampaň vyzdvihnúť a upriamiť pozornosť na prevencie a preventívne prehliadky. Muži im totiž často nevenujú pozornosť a zanedbávajú ich pravidelnosť.

Do kampane sa každoročne zapájajú rôzne osobnosti, od hercov a spevákov, až po politikov či športovcov. Aj hviezdny Alexander Ovechkin, Sidney Crosby, Auston Matthews, Tom Wilson a mnoho ďalších hráčov sa akcie zúčastńujú. Movember už je však v pozornosti aj slovenských športovcov, pričom do charitatívnej akcie sa premiérovo zapojilo celé A-mužstvo HC Košice.

„Som veľmi rada, že nápad zapojiť sa do kampane celoklubovo prijali naši chlapci mimoriadne pozitívne. Ešte viac ma však teší ich vlastná iniciatíva prispieť finančne na podporu občianskeho združenia Nie rakovine, ktoré dlhodobo pomáha práve onkologickým pacientom. Naši hráči aj takýmto spôsobom ukázali, že majú srdce na správnom mieste a nerobí im problém podporiť správnu vec. Postupne by sa z tejto kampane mohla stať menšia klubová tradícia,“ hovorí Patrícia Zekuciová z HC Košice a zároveň iniciátorka kampane.

Ako teda vznikol názov Movember? Jednoducho – spojením dvoch slov MOustache (fúzy) a názvom mesiaca noVEMBER. HC Košice pre portál GlobalNews.sk vysvetľuje aj niečo z histórie: „História kampane sa začala písať v roku 2003, keď sa dvaja kamaráti rozhodli oživiť upadajúcu slávu populárnych fúzov. O pár dní neskôr sa zrodila myšlienka dať celej veci hlbší význam. Inšpiráciou bola matka ich kamaráta, ktorá v tom čase získala peniaze na svoj boj s rakovinou pľúc. Na úplnom začiatku sa do výzvy zapojilo 30 chlapov. Každý z nich prispel sumou 10 dolárov a nechal si narásť fúzy. Nadšenie, s akým sa do toho pustili, prinieslo úspech a ich myšlienka sa dnes teší čoraz väčšiemu záujmu.“

A vedeli ste napríklad, že rakovina prostaty je druhé najčastejšie onkologické ochorenie u mužov, pričom postihuje najmä mužov po päťdesiatke. Rovnako však môže postihnúť i mladšie ročníky. Dnes už rakovinou prostaty trpí viac ako 5,6 miliónov mužov po celom svete. Vrámci Slovenska je približne 2400 diagnostikovaných nových prípadov ročne, až 14 percent v pokročilom štádiu ochorenia, keď sú prognózy na úspešnú liečbu nižšie.

TIEŽ BY SA VÁM MOHLO PÁČIŤ

REKLAMA