Sociálne siete

Šport

Japonskí sponzori už prispeli na OH v Tokiu sumou 3,3 mld. USD, ale musia ešte pridať

Zverejnené:

Upravené: 29. januára 2021 o 20:53

211

large olympiada ead
ZDROJ: Ilustračné foto, SITA/AP Photo/Eugene Hoshiko

REKLAMA

12. december 2020 09:50 SITA, redakcia

TOKIO – Domáci sponzori dosiaľ prispeli na organizovanie olympijských hier v japonskom Tokiu sumou 3,3 mld. USD čiže 2,72 mld. eur. Je to minimálne dvakrát toľko, než v prípade brazílskych spoločností v súvislosti s OH 2016 v Riu de Janeiro. Stále to však nestačí. Teraz sa od nich žiada, aby zaplatili ďalšie milióny na pokrytie niektorých vysokých nákladov súvisiacich s jednoročným odkladom najväčšieho sviatku športovcov.

Ten si vyžiada dofinancovanie približne 2,3 miliardy eur. S týmto odhadom nedávno prišiel výkonný riaditeľ organizačného výboru OH 2020 Toširo Muto. Aj japonské podniky a privátne spoločnosti však pocítili tvrdý dopad koronakrízy, čo vyvoláva pochybnosti o ich opätovných investíciách do mamutieho olympijského kolosu.

„Sme v procese požadovania ďalších sponzorských príspevkov. Naši partneri všeobecne vyjadrili ochotu opätovne prispieť na hry aj v budúcom rok. Konkrétnu sumu však zatiaľ neuviedli,“ informoval Toširo Muto.

Zároveň potvrdil, že žiadny z takmer 70 domácich sponzorov zatiaľ nehovorí verejné nie olympiáde, za ktorou stojí predseda vlády Jošihide Suga a tieže silný japonský reklamný konglomerát Dentsu Inc., oficiálna marketingová agentúra pre OH v Tokiu. Dentsu pomohol sprehľadniť finančné toky od sponzorov a je pripravený nastaviť veci tak, aby sa odložené olympijské hry naozaj začali s ročným oneskorením 23. júla 2021. „Klinec, ktorý vytŕča, treba zatĺcť alebo Deru kugi wa utareru. Toto japonské príslovie sa hodí aj pre súčasný stav sponzorského krytia olympijských hier. Harmónia a konsenzus sa cenia a Japonci sú hrdý národ,“ tvrdia japonskí organizátori.

Medzi najväčších domácich sponzorov OH 2020 patrí japonská letecká spoločnosť ANA, ktorá v prvej polovici fiškálneho roka 2020 vykázala stratu 1,8 mld. USD (1,48 mil. eur) a tiež cestovná kancelária JBT s výpadkom 750 milionov USD (620 mil. eur). Medzi ďalších sponzorov, ktorí sami musia čeliť záchvevom koronakrízy, sú finančná spoločnosť Nomura, tiež spoločnosť prevádzkujúca letiská Narita a Haneda aj výrobcovia potravín Kikkoman a Ajinomoto a tiež SkyTree. Do portfólia domácich partnerov OH patria aj médiá vrátane najväčších japonských denníkov Mainichi, Nikkei, Jomiuri a Asahi.

TIEŽ BY SA VÁM MOHLO PÁČIŤ

REKLAMA