Sociálne siete

ZAHRANIČIE

Facebook a Google čelia v Európe tvrdým zásahom proti rase, náboženstvu a ďalším

Zverejnené:

Upravené: 23. januára 2022 o 11:22

65

google  aaee
zdroj: Facebook

REKLAMA

GLOBALNEWS

Facebook a Google čelia prísnejším obmedzeniam v tom ako zacieľujú reklamy na používateľov po tom čo európsky zákonodarcovia odhlasovali sprísnenie pripravovanej legislatívy.

Európsky parlament uprednostňuje pravidlá, ktoré obmedzujú platformy v používaní citlivých údajov – napríklad rasy alebo náboženstva – na účely cielenia a vyžadujú, aby používateľom uľahčili odhlásenie zo sledovania a zároveň pokračovali v používaní svojich produktov.

Výsledok hlasovania, ktorý bol oznámený vo štvrtok, ešte viac sprísňuje opatrenia, ktoré minulý mesiac stanovil výbor európskych zákonodarcov.

Táto dohoda zahŕňala zákaz zacielenia reklám na neplnoletých a používanie takzvaných tmavých vzorov, kde platformy nútia ľudí, aby súhlasili so sledovaním online. Umožňuje tiež ľuďom žiadať kompenzáciu, ak platformy budú naďalej propagovať obsah, o ktorom vedia, že ľuďom škodí.

Microsoft kupuje výrobcu videohier Activision Blizzard za 68,7 miliardy dolárov

Zákonodarcovia však hlasovali proti ustanoveniam na úplný zákaz cielených reklám.

Zástupcovia spoločností Google a Facebook okamžite nereagovali na žiadosti o komentár.

Zásadnou zmenou bude väčšia kontrola nad veľkými digitálnymi platformami. To sú také, ktoré majú aspoň 45 miliónov používateľov. V prípade Facebooku aj ostatných nové nariadenie umožní prístupnosť tamojších dát aj pre ostatných.

„Veľké firmy budú mať povinnosť interoperability, musia otvoriť svoje databázy. Môžete si tak založiť ‚Ksichtbook‘ a zobrazovať sociálnu sieť nanovo a inak. A zároveň zostať v spojení s priateľmi, čo na Facebooku máte,“ vysvetlil prínos návrhu europoslanec za Pirátov Mikuláš Peksa.

Tieňová spravodajkyňa nariadenia Dita Charanzová vysvetľuje zmysel nariadenia v kultivácii digitálneho prostredia. „Čo je nelegálne offline, musí byť nelegálne aj online. Veľkí hráči musia robiť viac na odstraňovanie nelegálneho obsahu. Tiež návrh zakáže manipulatívne praktiky. Napríklad Ryanair a jeho predaj leteniek, kedy sa navyše pýta ‚Naozaj nechcete poistenie?‘,“ povedala Charanzová.

Za ďalší prínos považuje povinnosť pre platformy analyzovať vlastný vplyv na deti. „Ide napríklad o TikTok, kde sa deti dostávajú k materiálom zobrazujúcim bulímiu, samovraždy. Platformy budú mať viac zodpovednosti. Tiež musí skončiť cielená reklama na deti,“ dodala.

Kybernetický útok na Ukrajine: Rusko za to môže, máme dôkazy, hovorí Kyjev

TIEŽ BY SA VÁM MOHLO PÁČIŤ

REKLAMA