Zaujímavosti
Šoférujete? Na šľapky a podpätky radšej zabudnite
BRATISLAVA – Vedeli ste, ktorá obuv je najvhodnejšia na šoférovanie? V teste rôznej ženskej obuvi za volantom obstáli najlepšie bežecké tenisky. Test podstúpila skúsená vodička, ktorá ostatným ženám radí: nakupujte s rozumom, jednu obuv na MHD, na kávičky, či do kina a druhú, športovejšiu, do auta.
Čo učí autoškola?
Napriek tomu, že neexistujú žiadne predpisy týkajúce sa správneho obutia za volantom a jediné obutie, ktoré zákon o premávke spomína, sú bezpečnostné predpisy pre profesionálnych vodičov, je to téma nesmierne dôležitá a zaslúži si, aby sa jej venovala pozornosť. Najmä v prípade žien a ženskej obuvi. „Na nohu zodpovednej vodičky nepatria nielen extrémne vysoké podpätky, ale tiež sandále a šľapky, ktoré sa môžu z nohy vykĺznuť či zachytiť o pedál,“ povedala Mária Halajová, PR manažérka značky Deichmann a účastníčka testu obuvi za volantom.
Podľa nej je dobrým zvykom mať vo svojom aute rezervný pár obuvi, ktorý si žena prezuje zakaždým, keď jej na šoférovanie módna, trendová obuv nevyhovuje. „Ja sama takú obľubujem, no keďže týždenne prejazdím autom niekedy viac než 700 kilometrov, vozím si so sebou ešte aj pohodlné, vzdušné, bežecké tenisky, s ktorými je šoférovanie omnoho jednoduchšie a bezpečné,“ delí sa o vlastnú skúsenosť z cvičiska Halajová.
Aké sú skúsenosti zo školy šmyku?
Nevhodnou obuvou si môžeme predlžiť bežnú brzdnú dráhu, čo sa môže stať v núdzovej situácii osudným. „Sama som si to vyskúšala. Môže za to strata citu v chodidlách, hľadanie opory v rýchlosti a nestabilnej obuvi na vysokom podpätku pri šoférovaní, ale aj príliš pevná obuv s hrubou podošvou a na platformách,“ vyratúva z rôznych situácií zapríčinených nevhodným obutím.
„Obuv na vysokom podpätku sa môže zachytávať o koberček a podlahu. Mám na myslí najmä ihličky. Keď potrebujeme nohy prekladať z pedála na pedál, strácame v rýchlosti a v takejto obuvi stabilitu a potrebnú oporu pri zatlačení pedálov. Okrem toho, nosením podpätkov si dokážeme poničiť interiér pod sebou. Vlastne ničíme si nielen auto, ale aj krásnu trendovú obuv pre nevhodný sklon, či zapieranie podpätkov do podlahy auta,“ konštatuje Halajová.
Kto nesie zodpovednosť za posádku?
„Skúsenosť, ktorú som nadobudla v škole šmyku, ma naučila, že obuv, ktorá nohu pevne neobopína, môže ohrozovať bezpečnosť posádky auta najmä pri núdzovom brzdení. Nevhodné sú preto na šoférovanie žabky, voľné sandále, obuv na vysokom podpätku, či obuv s otvorenou špičkou a pätou zároveň. Naopak, veľmi vhodná obuv je obuv na šnurovanie alebo iné bezpečné zapínanie, ako napríklad tenisky, plátenky a poltopánky. Zaručujú optimálne držanie nohy a akurátne tvarovaná podrážka ponúka dobrú oporu, no zároveň nezbavuje nohu potrebnej citlivosti na pedáloch,“ vymenúva ideálne varianty zástupkyňa obľúbeného Deichmanna.
A my s ňou môžeme len súhlasiť. Najmä pri šoférovaní na dlhšie vzdialenosti dostávame nohy do nehybných a kŕčovitých polôh a preto je komfortná obuv nesmierne dôležitá. Aj pri šoférovaní sa nám nohy potia, preto treba prizerať tiež na materiál, z ktorého je obuv vyrobená.
„Vhodné sú priedušné materiály, tvarované a “soft“ stielky obuvi, v ktorých noha netrpí, nekĺže sa a dýcha. Nielen v mojom prípade obstáli najlepšie v teste jednoduché priedušné bežecké tenisky. Táto športová obuv je extrémne praktická a v využiteľná,“ dodáva na záver slovenská hovorkyňa spoločnosťti Deichmann.
-
ÚVOD SLIDER Publikované 1. novembra 2024
Pentagon oznámil nový balík vojenskej pomoci pre Ukrajinu
-
ÚVOD SLIDER Publikované 1. novembra 2024
V Španielsku potvrdili počet 200 obetí katastrofálnych záplav
-
ÚVOD SLIDER Publikované 1. novembra 2024
Orbán zavolal Trumpovi a zaželal mu veľa šťastia vo voľbách
-
ÚVOD SLIDER Publikované 1. novembra 2024
Trump žaluje televízny kanál za „zaujaté“ úpravy rozhovoru s Harrisovou