Zaujímavosti
Často nenávidená a pre mnohých náročná. Matematika. Prečo ju nemáme radi?
Prečo máme skôr negatívny vzťah k matematike? Priznajte sa, koľkí z vás majú radi matematiku? Koľkí z vás by na otázku „Ktorý bol váš najobľúbenejší predmet v škole?“ odpovedali, že matematika…a koľkí z vás sú v nej skutočne dobrí?
BRATISLAVA – Často žiakmi priam nenávidená. Čo je za tým a prečo sa jej študenti zvyknú skôr báť namiesto toho, aby ich viac fascinovala? Na túto a podobné témy upozorňuje už dlhšie aj Martin Foltin zo spoločnosti Humusoft. Martin Foltin sa dlhodobo venoval vzdelávaniu aj ako vysokoškolský pedagóg, má niekoľkoročné skúsenosti s výučbou v programe MATLAB a tiež spoluorganizuje množstvo podujatí pre študentov. A čo je najdôležitejšie – matematiku, čísla, štatistiku a všetko okolo toho miluje. Pred nedávnom začal prostredníctvom sociálnej siete LinkedIn zverejňovať svoje postrehy.
V jednom z jeho príspevkov, ktoré nazval príznačne „O matematike“, hovorí o vzťahu k nej a svojich skúsenostiach. „Zarazilo ma, koľko ľudí má k matematike vzťah úplne ľahostajný a koľko vyslovene negatívny. Kde sa to vzalo? Matematiku som mal vždy rád. Možno to bolo domácim prostredím a možno učiteľkami na základnej a strednej škole. Som rád, že ani univerzita môj kladný vzťah k tejto vede nezmenila a to sa o to usilovalo niekoľko expertov,“ píše v úvode.
Kde vidí problém? Zdrojov bude podľa neho hneď niekoľko.
Prečo je matematika tak nepopulárna a neobľúbená? Pretože…
- Spoločnosť – je bežné, ako sa úspešné osobnosti chvália, že mali z matematiky 4 a ledva prešli, pričom si to neraz vymýšľajú, aby boli „cool“.
- Rodina – rodičia k matematike vzťah nemajú a to sa prenáša aj na deti.
- Škola – učitelia, ktorí nevidia zmysel vo svojom povolaní, len ťažko nadchnú pre matematiku študentov. Nedokážu ukázať vzťah reálneho sveta a matematiky. Študenti potom nevidia zmysel v štúdiu a postupne stratia chuť objavovať a preváži strach.
Martin Foltin sa následne zamýšľa, ako z toho von. „Nebude to ľahké, ale súčasná doba nám praje. Podarené a zrozumiteľné kurzy sú na dosah ruky. Rovnako ako aj kvalitné knihy. Je potom už len na nás objaviť krásu a najmä zmysel algebry, štatistiky alebo geometrie. Úloha dobrého učiteľa bude narastať. Bude sprievodcom pri objavovaní,“ píše na záver svojho príspevku Foltin.
Zamyslenia (nielen) o matematike a vzdelávaní budeme prinášať ďalej. Prípadne sledujte profil Martina Foltina.
Čítajte aj:
-
ÚVOD SLIDER Publikované 17. decembra 2024
V Sýrii bol objavený masový hrob s viac ako 100-tisíc obeťami Asadovho režimu
-
ÚVOD SLIDER Publikované 17. decembra 2024
Delegácia EÚ v Sýrii bude opäť plne funkčná, tvrdí Kallasová
-
ÚVOD SLIDER Publikované 17. decembra 2024
Trump vyhlásil kľúčovú úlohu Turecka v Sýrii a chváli Erdogana
-
ÚVOD SLIDER Publikované 17. decembra 2024
Južná Kórea uvalila sankcie na Severnú Kóreu a Rusko za vojenskú spoluprácu