Sociálne siete

Zaujímavosti

Často nenávidená a pre mnohých náročná. Matematika. Prečo ju nemáme radi?

Prečo máme skôr negatívny vzťah k matematike? Priznajte sa, koľkí z vás majú radi matematiku? Koľkí z vás by na otázku „Ktorý bol váš najobľúbenejší predmet v škole?“ odpovedali, že matematika…a koľkí z vás sú v nej skutočne dobrí?

Zverejnené:

Upravené: 15. júla 2021 o 8:13

121

Ilustračné foto, zdroj: Unsplash/JESHOOTS.COM

BRATISLAVA – Často žiakmi priam nenávidená. Čo je za tým a prečo sa jej študenti zvyknú skôr báť namiesto toho, aby ich viac fascinovala? Na túto a podobné témy upozorňuje už dlhšie aj  Martin Foltin zo spoločnosti Humusoft. Martin Foltin sa dlhodobo venoval vzdelávaniu aj ako vysokoškolský pedagóg, má niekoľkoročné skúsenosti s výučbou v programe MATLAB a tiež spoluorganizuje množstvo podujatí pre študentov. A čo je najdôležitejšie – matematiku, čísla, štatistiku a všetko okolo toho miluje. Pred nedávnom začal prostredníctvom sociálnej siete LinkedIn zverejňovať svoje postrehy.

V jednom z jeho príspevkov, ktoré nazval príznačne „O matematike“, hovorí o vzťahu k nej a svojich skúsenostiach.  „Zarazilo ma, koľko ľudí má k matematike vzťah úplne ľahostajný a koľko vyslovene negatívny. Kde sa to vzalo? Matematiku som mal vždy rád. Možno to bolo domácim prostredím a možno učiteľkami na základnej a strednej škole. Som rád, že ani univerzita môj kladný vzťah k tejto vede nezmenila a to sa o to usilovalo niekoľko expertov,“ píše v úvode.

Kde vidí problém? Zdrojov bude podľa neho hneď niekoľko.

Prečo je matematika tak nepopulárna a neobľúbená? Pretože…

  • Spoločnosť –  je bežné, ako sa úspešné osobnosti chvália,  že mali z matematiky 4 a ledva prešli, pričom si to neraz vymýšľajú, aby boli „cool“.
  • Rodina – rodičia k matematike vzťah nemajú a to sa prenáša aj na deti.
  • Škola – učitelia, ktorí nevidia zmysel vo svojom povolaní, len ťažko nadchnú pre matematiku študentov. Nedokážu ukázať vzťah reálneho sveta a matematiky. Študenti potom nevidia zmysel v štúdiu a postupne stratia chuť objavovať a preváži strach.

Martin Foltin sa následne zamýšľa, ako z toho von. „Nebude to ľahké, ale súčasná doba nám praje. Podarené a zrozumiteľné kurzy sú na dosah ruky. Rovnako ako aj kvalitné knihy. Je potom už len na nás objaviť krásu a najmä zmysel algebry, štatistiky alebo geometrie. Úloha dobrého učiteľa bude narastať. Bude sprievodcom pri objavovaní,“ píše na záver svojho príspevku Foltin.

Zamyslenia (nielen) o matematike a vzdelávaní budeme prinášať ďalej. Prípadne sledujte profil Martina Foltina

 

foltin linkedin

foltin LI

Zdroj: LinkedIn/Martin Foltin

 

Čítajte aj:

Viete, ako vzniklo prvé iracionálne číslo?

REKLAMA

Vyštudovala žurnalistiku. Začínala písaním cestopisných reportáží, krátko na to editovala články, neskôr prešla na tri roky do tlačovej agentúry. Viedla tiež redakciu Učiteľských novín. Medzitým si stihla vyskúšať aj hovorcovskú stoličku, keď komunikovala za cestných dopravcov na Slovensku. Počas uplynulých rokov svoje skúsenosti pretavila do rôznych činností v oblasti žurnalistiky, médií, PR a marketingu. Aktívne píše na rôzne témy, sú to najmä rozhovory, reportáže a cestopisy.

TIEŽ BY SA VÁM MOHLO PÁČIŤ

REKLAMA